Pages

3.10.2010

Rezeki anak

Ok. Tajuk kali ni memang takde kena mengena dengan aku. Sebab aku takde anak lagi. Ada anak kucings je.. Hehehe.. Tapi ada sedikit tempias kat aku la sebagai kawan empunya diri itu.. =)

Dua malam lepas, one of best mates masa kat UTM suddenly sms. Dia bagitau dia dah lulus interview PTD. Yay!!! \(^^)/ Memang sangat excited untuk dia sebab dia memang tengah cari kerja sebab sebelum ni dia jadi cikgu ganti. Apply KPLI tak lepas. Sama la macam aku. And aku sangat excited sebab aku ni pun dah banyak kali apply PTD and dah 3 kali pergi PAC tapi semua pun GAGAL. Huish.. Terus patah hati. Langsung tak apply post PTD dalam borang SPA8 tahun ni. Keciwa hokay. Pergi PAC sampai 3 kali, mengabiskan cuti dan duit serta penat lelah segala tapi masih gagal. Malu je. So tahun ni dah malas nak apply PTD sebab nanti kena pergi exam yang makan masa 1 hari dan memerah otak nak menjawab soalan isu semasa, matematik, (tanpa kalkulator ok! budak form 3 pun pakai calculator scientific! Hish!!), esei BM & BI bagaikan SPM. Otak memang jem bila balik dari test PTD. Tapi setakat 4x pergi test PTD, 4x tu la aku lulus and dapat mara ke peringkat seterusnya iaitu PAC. Tapi last year aku tak pergi PAC kali ke 4 sebab dah dapat JKR. HOHOHO.. Eh.. kenapa aku bercerita pasal pengalaman PTD aku pulak?? Kawan aku yang dapat, bukan aku daaa.. Ok. Spotlight on the wrong person.. NEEEEXT!!

Berbalik pada kawan aku ni, lupa pulak nak bagitau siapa gerangannya. Tak lain tak bukan, orang ini ialah Jaja. Aku ingat lagi dia sms aku bulan 1 aritu. Dia cakap dia dapat interview PTD on 13 Feb tapi dia due bersalin on 12 Feb. Macam mana tu? Panik jugak kan bila pikir. Tapi rupanya rupanya, manusia memang hanya sekadar merancang tuhan menentukan segalanya. Cewah! Dia bersalin awal. Aku lupa exact date tapi tak silap aku 25 or 29 Jan. So dia proceed pergi interview tu walaupun still dalam pantang. Bukan senang nak dapat interview PTD ni kan. Dan aku sebagai sahabat mestila mendoakan dia berjaya (Untung sape kawan ngan aku).

Alhamdulillah, berjaya jugak. Ini la agaknya orang kata rezeki anak. Ni anak dia yang kedua (?!). Mohd Naufal. Yang 1st Mohd Naqib. Ok. Sebenarnya masing-masing ada 3 patah nama tapi aku dah lupa. Short term memory betul! Belum jumpa lagi Naufal. Naqib dah jumpa. InsyaAllah kalau ada rezeki, ujung minggu ni nak jugak jenguk Jaja. Dia pun dah abis pantang time tu. Boleh la masak untuk kami. Hahahah!!



OppsieDoppsie: Jaja dah anak kedua. Aku bujang lagi. Yikes!!

2 comments:

isz said...

nnti de la rwzki utk anak ko lak yus..hehehe..at least anak tekak yg perlu diberi mkn..hehehe

wanyusnira said...

hohoho.. anak tekak harus la diberi makan..

mungkin rezeki anak-anak ikan..? ngeh3