Pages

8.05.2010

Bicara Cinta

Baca tajuk rasa nak tampar muka sendiri laju-laju. Sebab jiwangs tak hengat. Muahaha!! Hadoi. Tetiba je jiwangs. Sebab sejak 2-3 hari aku baca novel Damya Hanna - Bicara Hati. Hihi..

Ni la novelnya itu
Biasa la. Bila baca novel chenta ni hati rasa berbunga-bunga. Nama pun cerita rekaan. Semua pun indah-indah aje. Kalau la realitinya macam tu kan? Sebelum ni dah pernah baca novel tu. Masa kat uni dulu. Sebabnya kawan-kawan cakap novel tu best. So try la. Memang best pun. Sebab novel tu kadang-kadang lawak, kadang-kadang romantik. Lawak bila 2 watak utama tu duk bercakap dalam hati pasal masing-masing. Nasib baik kita tak dapat dengar apa orang cakap dalam hati. Kalau dapat, semua kantoi. Haha.

Mula-mula takde niat pun nak baca novel tu lagi sekali, tapi 2 malam lepas mata tak ngantuk pulak. Tak dapat nak tidur. FYI, kejadian susah nak tidur bagi aku amat luar biasa sebenarnya. Sebab biasanya aku memang cepat padam. Letak kepala kat bantal je terus lelap. Jaja selalu tensen ngan aku sebab dia cakap tengah borak-borak bedtime stories ngan aku tiba-tiba dia bercakap sorang-sorang. Hehe.. Sori Ja! 

So bila dah terbaca sikit mula la bersungguh baca dengan penuh penumpuan. Dulu kalau study takde pun beria macam tu baca sampai tak tidur malam. Selak buku je terus sangap. Baca novel, magazine, komik, etc, takde pulak sangap-sangap. Sanggup tak tidur sebab nak habiskan novel. Hampes betul.

So, lepas dua malam baca Bicara Hati, still tak habis lagi. Malam ni boleh habis kot. Kalau tak layan tv la. 

Sebenarnya tengah takde kerja kat opis. Sebab tu la rajin menulis. Kalau tak memang takdenya nak update blog. Owh. Blog Jasmin The Wife will soon be a private blog. Aku suka baca blog dia. Tapi still ada Swimming Words. Takpela. And blog cousin aku, Na pun dah private. Nape semua orang nak private-private pulak ni??


OppsieDoopsie: Aku sendiri ada 2 blog private and 2 blog public. Muahaha!!


Mode Jiwangs,

4 comments:

nadiah said...

helo helo, hehe. yg tu dh private sbb salah setting sbnrnya. hahahaha

ni blog baru. remove lah yg lama, guna yg ni plak. ^___^

www.nadiahbelog.blogspot.com

wanyusnira said...

owh. mcm tu pn ade ke? miahaha.. ok2.. nnt i link dgn yg br..

nieta said...

menci ah citer nih! sape kata watak tg syahran tu sempurna. well, he's not & he is as cruel as a beast with a highly dangerous temper n jealousy. dont fall in love with his funny side as it's a veil of his dark cruelty. huh!

wanyusnira said...

marah pulak natalia ni.. kuikuikui.. chill la sis.. haha