Pages

12.27.2010

Undergarment Shopping: Kenapa Perlu Bawak Husband / BF?!

Salam semua!

Baru sampai dari KL 4 am tadi. Pagi ni masuk kerja macam biasa. Ni tengah ngantuk-ngantuk kat opis. Zzzzzz...

Ok. Kita terus ke topik hari ni. Membeli-belah undergarment/underwear/lingerie. Benda ni dah lama aku tak puas hati tapi lupa nak ketengahkan. So, kebetulan minggu lepas pergi shopping a few undergarments kat Jusco, muncul balik isu ni. 


Bila sebut undergarments, haruslah terbayang Victoria's Secret Angels tengah catwalk kat runway. Woohoo!!

Aku prefer shopping undergarments kat Jusco sebab banyak selection. And also budget-wise.  So last weekend, pergi Jusco 1Utama. Ramai giler orang sebab tengah sale krismas kan. Tapi aku lagi prefer kat Jusco Sunway Pyramid sebab lebih privasi. Yang kat OU ni agak terbuka. Sebab dekat dengan perfume counters kot (?). 

So of course, bila beli undergarments ni, either panties or bras, aku memang agak segan nak memilih. Terutamanya kalau yang display kat tepi walkway. Segan beb orang duk tengok kita pilih!! Walaupun ada yang berkenan, memang lalu sepintas lalu je. Takde nak pegang-pegang tengok ada saiz ke tak. Sebab in my mind, once kita pilih-pilih tu, maybe some dudes yang just happened to be there akan nampak aku pilih-pilih dan automatically dorang tahu taste aku and silap haribulan, these dudes akan membayangkan aku dalam those undergarments!!! ***Pengsannn***

As we all know, guys are visual creatures. So, in their most wildest imagination or/and visualization, who knows apa yang dorang tengah bayangkan??? (Ok guys out there, kalau pernah buat benda camni baik ngaku jek!!). Aku tak boleh nak sekat apa yang dorang bayangkan tu, so better aku elakkan dari termasuk dalam bayangan-bayangan itu.

KPop craze?! Klik sini untuk dapatkan DiGi K-Pop Party 2011 passes!!

Now, back to the topic. So masa aku duk pilih-memilih ni, memang ada a few guys happened to be in that section too. Dangg! Aku memang tak suka ada perempuan yang tak malu segan heret laki/bf masuk section tu tolong pilih bra untuk dorang. What the f?? Fine, kalau lelaki yang diheret tu husband korang, aku paham la. Tapi kalau setakat bf, hape kejadahnya nak masuk menyibuk kat situ??? Hadoi.. 

Now, for these ladies yang bawak laki/bf, dorang ni tak fikir ke ada perempuan lain yang nak shopping bra/spender kat situ? Korang je ke yang nak beli bra? Hormat la orang lain. Even laki korang sekalipun, dia bukan laki semua perempuan kat situ. So, have some sensitivity la. Some people macam aku ni tak selesa bila ada lelaki in that section. So, kalau korang nak mintak pendapat husband korang, mintak la dia duk jauh sikit. Pick a few yang korang berkenan then tunjuk kat husband korang. Then let him pick. Tak payah la bawak dia sekali kat situ. Tak kan korang tak tahu taste laki korang kan.

And bagi yang menggedik-gedik bawak bf masuk sekali pilih bra/spender tu, rasa nak je aku lempang sedas dua. Dah alang-alang ajak pilih tu, why don't korang ajak dia masuk changing room sekali tengok sesuai ke tak? Malu pulak. So, show some respect. Bukan semua orang suka bf korang tolong pilihkan untuk kitorang sekali. Ok?


Nak mintak tolong bf korang kancingkan macam ni ke?

So, bila je ada lelaki kat section undergarments ni, agak terbatas bagi aku nak memilih. Aku tak suka ok. Sebab aku nak belek pun tak boleh. Nak check saiz lagi la payah bila ada lelaki kat situ. Lantak la kalau korang nak cakap aku ni perasan orang nak tengok aku pilih underwear tapi apapun, MEN SHOULDN'T BE IN WOMEN UNDERGARMENT SECTION!!!!


Korang patut pilih korang punya je. Pi jauh-jauh!


So, aku nak dengar jugak dari sesiapa yang pernah/selalu bawak husband/bf masuk pilih undergarment korang. Tell me your reason. Guys yang pernah meneman pun boleh share your thoughts here. Jangan malu-malu.



OppsieDoppsie:  Ada ke yang nak mengaku pernah buat cenggini??



Show some respect,

3 comments:

nadiah said...

hehe. memang, selalu ade kan laki kt situ, malu gak nk pilih. emm biase kalu Na g ngn nz kwsn tu, nz msti duk jauh je, xnak masuk punya, dia ckp maluuu lah..bgus lah gitu kan.

emm Na ngn Nor pon suka beli kat underwear/ bras kt Jusco sunway piramid. hehe!!

nadiah said...

hehe. memang, selalu ade kan laki kt situ, malu gak nk pilih. emm biase kalu Na g ngn nz kwsn tu, nz msti duk jauh je, xnak masuk punya, dia ckp maluuu lah..bgus lah gitu kan.

emm Na ngn Nor pon suka beli kat underwear/ bras kt Jusco sunway piramid. hehe!!

wanyusnira said...

haa.. bagus la nz sendiri yang malu.. tp ada jgk lelaki yg cari peluang nak masuk kan. teruja agaknya. rasa nak sekeh je!

hehe.. jusco memang best.. sejak dulu lagi.. hehe